Nie jesteś sam edycja 2

Projekt pn.: „Nie Jesteś Sam – edycja II” współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Założeniem projektu jest nieograniczony dostęp osób niepełnosprawnych do bezpłatnej, profesjonalnej pomocy, poprawiającej jakość i komfort ich życia . Założeniem projektu jest udzielanie szeroko pojętego poradnictwa i specjalistycznych porad prawnych, psychologicznych oraz udzielanie informacji na temat, dostępnych usług, sprzętu rehabilitacyjnego i pomocy dla osób niepełnosprawnych, ich opiekunów oraz członków rodzin.

OKRES REALIZACJI WSPARCIA:
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 1 stycznia 2022 r. – 31 marca 2025 r.
KWOTA DOFINANSOWANIA PRZEZ PFRON:
I okres realizacji zadania: 1 255 712,44 zł
II okres realizacji zadania: 1 324 054,00 zł
KWOTA PROJEKTU:
I okres realizacji zadania: 1 268674,29 zł
II okres realizacji zadania: 1 341 054,00 zł

CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest udzielanie szeroko pojętego poradnictwa społeczno - obywatelskiego i specjalistycznych porad prawnych i psychologicznych. Ponadto udzielanie informacji na temat pomocy socjalnej w tym m.in. udzielanie informacji na temat przysługujących uprawnień, dostępnych usług, sprzętu rehabilitacyjnego i pomocy technicznej dla ON, ich opiekunów oraz członków rodzin, w tym organizacji pozarządowych działających na rzecz tych osób z terenu całego kraju. Istotną wartością naszej oferty jest także założenie udzielania informacji i porad kompleksowych. Projekt obejmuje trzy formy wsparcia:

• poradnictwo ogólnospołeczne które jest odpowiedzią na problemy w najróżniejszych dziedzinach życia i pozwala na uzyskanie informacji dotyczących przysługujących osobom niepełnosprawnym uprawnień, dostępności usług, sprzętu rehabilitacyjnego i pomocy technicznej. Nasz doradca pomoże odnaleźć się w gąszczu przepisów, pomoże w wypełnianiu wniosków np. o likwidację barier architektonicznych, przyznanie renty czy sporządzaniu pism urzędowych, Porady ogólne udzielane są telefonicznie, za pośrednictwem aplikacji skype, poprzez pocztę internetową, media społecznościowe itp. od poniedziałku do piątku przez cały okres trwania projektu.

• specjalistyczne poradnictwo prawne obejmuje zakres od udzielania prostych porad prawnych do np. pisania pism procesowych, odwołań od decyzji, orzeczeń i innych aktów administracji rozstrzygających indywidualne prawa i obowiązki strony, pozwów, apelacji, opinii prawnych, pisemnych interpretacji przepisów itp. i udzielona jest bezpośrednio beneficjentowi przez radców prawnych i adwokata . Po wcześniejszym umówieniu, porady udzielane są m.in. telefonicznie oraz za pośrednictwem aplikacji skype, poprzez pocztę internetową, media społecznościowe itp. od poniedziałku do piątku przez cały okres trwania projektu

• poradnictwo psychologiczne to odpowiedź na obecną sytuację w kraju i wiele sygnałów o pojawiającej się depresji z powodu izolacji, braku dostępu do rehabilitacji czy utraty pracy. Porady psychologiczne udzielane będą po wcześniejszym umówieniu telefonicznie oraz przy wykorzystaniu aplikacji skype.

BENEFICJENCI PROJEKTU:
Z obszaru całego kraju wszystkie osoby niepełnosprawne ich rodziny, opiekunowie chcący skorzystać z oferty Centrum Informacji, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności lub formalnie posługujące się tym dokumentem.

ZASIĘG TERYTORIALNY: projekt ogólnopolski

Wsparcie realizujemy poprzez następujące formy wsparcia:
1. Poradnictwo prawne.
2. Porady ogólne.
3. Wsparcie psychologiczne.

JAK UZYSKAĆ WSPARCIE:
W celu uzyskania wsparcia należy z kontaktować się z naszym biurem za pomocą jednej z poniższych metod:
Telefonicznie pod numerem:
+48-739-664-644 Porady Ogólne (10:00-12:00), Umówienie porady prawnej oraz wsparcia psychologicznego
+48-696-608-434 Porady Ogólne (12:00-14:00)
+48-883-420-516 Porady Ogólne (14:00-16:00)
+48-696-608-434 Porady Ogólne (13:00-15:00)
+48-793-787-054 Porady Ogólne (8:00-12:00)

Mailowo pod adresem:
biuro@stowarzyszeniesowa.org.pl W celu umówienia kontaktu doradcy lub umówienia konsultacji Prawnej

SKYPE:
biuro@stowarzyszeniesowa.org.pl W celu umówienia kontaktu doradcy lub umówienia konsultacji Prawnej oraz otrzymanie porady ogólnej

Harmonogram poszczególnych działań w ramach projektu: Wszystkie formy wsparcia udzielane się przez cały okres trwania projektu. Dostosowane są do indywidualnych potrzeb beneficjenta.

Ze względu na dużą ilość podobnych pytań, przygotwaliśmy dla Państwa FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania
FAQ - czytaj więcej

Ankieta satysfakcji: [Ankieta]